sunnuntai 10. huhtikuuta 2011

"Prosjekt Mekko" / Prosjekt Kjole


Yksi syy blogihiljaisuuteen...? Ehkä...
Parempiakin kuvia mekosta tulee kyllä - sen verran tyytyväinen olen tulokseen :-)! Kyseessä siis polvipituinen kotelo-mekko, jonka ompelin veljeni häihin. Kaava...? Osviittaa otettu yhdestä käsityölehdestä, yhdestä vanhasta mekostani ja loppu on sävelletty "ompele-mittaa-pura-ompele-mittaa-ompele"-metodilla- Lopputuloksena - usko tai älä - mekko joka istuu kuin valettu :-)!
Satiininauha on itse vekitetty. Harsin sen toisesta reunastaan vekeille ennen mekkoon ompelua - vei "vähän" aikaa, mutta tulos on sen arvoinen :-)!

Ett av grunnene til bloggstilhet...? Muligens...
Skal legge ut bedre bilder av kjolen litt senere - er såpass fornöyd med resultatet :-)! Dette er altså en knelang, smal kjole som jeg sydde til bryllupet til broren min. Mal...? Tok litt tips fra en sy-magasin og fra en gammel kjole og resten er "diktet" med "sy-mål-åpne sömmen-sy-mål-sy"-metoden og resultatet ble - tro eller ei - en kjole som sitter helt perfekt :-)!
Satinbåndet har jeg selv brettet. JEg sydde den for hånd på den ene siden för jeg sydde den på kjolen. Tok "litt" tid, men var verdt strevet :-)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti