keskiviikko 8. joulukuuta 2010

Joulukalenteri, luukku 8



Luukku 8:
Ei joulua ilman joulumusiikkia :-)! Yleensä käy kai niin, että monesta levystä valikoituu pari sellaista, joita ilman "joulu ei ole joulu"... Tässä minun suosikkini. Joku tarkkasilmäinen huomaa, että "vaaleampi" levy on aika vanha... Siinä on hinta markkoina! Olen aina pitänyt tuosta levystä, mutta kotona asuessani sen kuuntelu jäi vähälle - koska olin ainoa, joka siitä tykkäsi ;-). "Jostain syystä" Jaakko Ryhänen, Martti Talvela, Jorma Hynninen ja Ylioppilaskunnan laulajat eivät kolahtaneet talon teineihin ja sitä nuorempiin ;-).
Mikä on sinun suosikkijoululevysi?

Luke 8:
Ingen jul uten julemusikk :-)! Det er ofte slik, at blandt mange juleCD-er blir en eller to av dem slike som "gjör julen" - uten dem föles julen liksom ikke jul... Her er mine favorittCD:er. Ser du nöye på den lysere platen, ser du at den er noe gammel - prisen er i finske mark (Finland gikk over til euro i 2002...). Jeg har alltid likt platen, men kunne ikke höre den så mye mens jeg bodde hjemme - fordi jeg var den eneste som likte den ;-). "For en eller annen merkelig grunn" likte ikke huset tenåringer og yngre sangere som Jaakko Ryhänen, Martti Talvela, Jorma Hynninen og ett kor (vet ikke, hva koret heter på norsk). Disse er (kjente?) finske bariton-sangere - altså operasangere el.
Da jeg var liten hadde vi en kassett med norske julesanger, sunget av noen i Bergen. Hörer jeg de sangene, er det nok like för at jeg får tårer i öynene og mange gode minner dukker opp!

1 kommentti:

  1. Ylioppilaskunnan Laulajat on kaikilla muilla kielillä "YL Male Voice Choir".

    VastaaPoista