keskiviikko 15. joulukuuta 2010

Joulukalenteri, luukku 15

Jaanpa taas yhden jouluisen muiston...
Tein joskus (kauan sitten) meille kotiin piparijoulukalenterin. Tein pari kalenteria myös joulumyyjäisiin. Jostain on jäänyt päähäni, että numeroituja pipareita olisi ollut yhteensä 96 (eli 4 kalenteria). Keskeneräiset kalenterit piti tietysti säilyttää jossakin turvallisessa paikassa (poissa nuorempien sisaruksien silmistä). Otin ne omaan huoneeseeni talteen... Numeroidut piparit olivat kirjoituspöydälläni levällään viikon, pari... ...sillä seurauksella, että huoneeseeni pinttyi piparin haju seuraavaksi pariksi vuodeksi (en liioittele, kysy vaikka siskoiltani...)

Her kommer det igjen en juleminne...
Jeg lagde for ganske mange år siden en pepperkakekalender hjem til oss. Jeg lagde også noen kalender til en julemesse. Hvis jeg husker riktig, så var det snakk om tilsammen 96 pepperkaker med nummer på. Pepperkakene måtte jo oppbevares på et trygt sted (fra småsösken) mens "prosjektet" var igang. Jeg tok de derfor inn i rommet mitt. Der lå pepperkakene på skrivebordet i en uke eller litt mer... ...duften/lukten av pepperkaker festet seg på rommet mitt slik at det luktet pepperkaker i neste to år (jeg overdriver ikke, bare spör söskenene mine...) :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti